برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید


کد گالری

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در فراگیریش پرهیزگاری نورزد، خداوند به یکی از این سه چیزمبتلایش می کند : یا او را در جوانی بمیراند یا وی را در روستاها بیفکند و یا به خدمت پادشاه مبتلا گرداند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
امام زمان ، پیامبر ، حاج طالبی ، حاج محمد طالبی ، حسین ، رحیم مشایی ، کرمانشاه ، مناظره رسایی و جوانفکر ، موشک ، اربعین ، رئیس جمهور ، رازدلتنگی غروب جمعه ، استان البرز ، استانداری البرز ، همت مضاعف ، هیئت رزمندگان اسلام شمال کرمانشاه ، هیئت رزمندگان اسلام کرمانشاه ، هیئت رزمندگان شمال کرمانشاه ، ویزا ، یزدان دستمزد ، کوفه ، لانچر ، مجله امتداد-اولین ماهنامه فرهنگ و پایداری- تعطیلی ماهنامه امتداد ، محسن عگسری ، محمد ، مدال فتح ، مراسم فاطمیه در کرمانشاه ، مرد ، مسجدالنبی طاقبستان ، مسجدالنبی طالقبستان ، مسجدانبی طاقبستان کرمانشاه ، معروف=سیمان سامان ، رزمندگان غرب کشور ، روز شماریک تروریست ، زلزله ، زیارت حضرت عباس ، سار ، سالی با شهدا ، سردار شهید اسمعلی فرهنگیان ، سردار طالبی ، سلام رهبرعزیزم-سیدعلی خامنه ای-سفرمقام معظم رهبری به کرمانشاه-شه ، سلامتی هر چی ، سوختن حمید خسروی ، سید احمد دارستانی ، سیم خاردار ، سینه چاک ، شب قدر-خدا-سوره زمر ، شهادت ، شهادت-شهید-شهوت شهادت-بسیجی-جنازه-سالنامه یادیاران-سید-پلاک-شهید ، شهدا ، شهدای ایران ، شهید علی محمد ، شهید فهمیده ، شهیدان گمنام ، شهیدای افغانی ، صمیم قلب ، طلب شهادت-پیامبرخدا-شهیدان-مکنزلت شهیدان-شهادت از دیگاه خداوند-ص ، عاشورا ، عبدالمالک ریگی ، عربیان ، عشق یعنی سوختن ، علی ، عملیات بیت المقدس-خرمشهر-آزادسازی خرمشهر- ، عملیات-خاطره-نجف زاده-کتاب قمقمه های خالی-جبهه ، عناصر تبلیغات ، عید نوروز ، غروب ، فاطمه ، فرمانده دفاع مقدس ، فرمانده قلبها ، فکه ، قافله سالارگردان حمزه-حاج محمد طالبی-ببرکوهستان-تیپ نبی اکرم(ص)- ، قلب-عشق-انسان -عشق میان دو انشان-قلب شکسته-تنهایی- عشق زیبا- قلب ، قمربنی هاشم-زیارت حضرت عباس-هیئت-صاحب هیئت- به کسی سپرده شده ایم ، کار زینبی ، کار مضاعف ، کارحسینی ، کربلا ، حضرت عباس ، حمید خسروی ، خاطرات شهدا ، خانه ویران ، خانواده شهیدان فهمیده ، خدا ، دستگیری ، دعا ، دلتنگ دوست ، دوکوهه ، دیدار با خانواده شهدا ، حاج محمدطالبی ، حال و هوای غریب ، حس غریب جمعه ها ، آدم ، آذرخش ، آغاز امامت وولایت مهدی ، آغوش خانواده ، آغوشی که زلزله را تکان داد ، تبلیغات سیاسی ، تبوک ، تنهاترین تن ها ، توهین به پیامبر ، تیپ نبی اکرم ، تیپ نبی اکرم(ص) ، جاح محمد طالبی ، جبهه های جنوب ، جمعه ، جنایت ، جندا... ، جنگ ، انتظار ، اولین موشک ایران ، ایام فاطمیه در کرمانشاه ، ایام فاطمیه کرمانشاه ، باختران ، ببرکوهستان ، بسلامتی رفیق ، بعد از شهدا چه کردیم ، بهشت-جهنم-خدا-روحانی-بهشت و جهنم.شکل ، پرتاب ، پرتاپ ، پروپاگاندا ، پیام سال نو رهبر ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :27
کل بازدید :220250
تعداد کل یاداشته ها : 64
103/2/8
2:42 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حمید خسروی[56]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

به بهانه خداحافظی حسین یکتا از دبیری ستاد راهیان نور

روایتی از 8 سال پرچمداری حاج حسین یکتا در راهیان نور

به نقل از رجا نیوز؛ اگر در قالب کاروان راهیان نور و با هم دانشگاهی‌های، هم مسجدی‌ها و یا هم‌مدرسه‌ای ها به زیارت مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور رفته باشید، حتما در طول سفر با مرد لاغراندام و خوشرویی که یک چشم خود را هم در ایام جنگ در همان مناطق جا گذاشته است روبرو شده‌اید که گاه با سخنان طنزآمیزش قهقهه را به کاروان هدیه می‌دهد و با فاصله چند لحظه با خاطراتش هق هق گریه را در میان اهل کاروان بلند می‌کند. همه به خاطرات تکراری‌اش گوش می‌دهند، می‌خندند و می‌گریند و باور می‌کنند که "اردوی جنوب نه قسمت است و نه لیاقت، بلکه دعوت است، دعوتی از جانب شهدا" و این ابتدایی می‌شود برای پیدا کردن سر و سرٌی با شهدا.

حاج حسین یکتا، طلایه دار ارودهای راهیان نور، این روزها با دبیری ستاد راهیان نور خداحافظی کرده است و جای خود را به جواد تاجیک مشاور جوان فعال بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس سپرده است.

راهیان نور دیگر در این سال‌ها و به مدد تلاش‌های شبانه روزی حاج حسین و تیمش، به یک جریان فرهنگی جدی و بزرگ در کشور تبدیل شده است. کمتر جوانی را در مسجد و دانشگاه و مدرسه می‌توانی پیدا کنی که به این سرزمین‌ها سفر نکرده باشد. جوانانی که بسیاری از آنها پس از این سفر معنوی منقلب شده و راهی جدید را برای زندگیشان برمی‌گزینند و این بهانه‌ای می‌شود برای حضور دوباره و چندباره‌شان در مناطق عملیاتی. راهیان نور سال‌هاست که ورق را در عرصه فرهنگی کشور به سود ارزش‌های انقلاب و جهاد و شهادت برگردانده است.

یکتا، راهیان نور را یک جریان خودجوش ومردمی می‌داند که از سال‌های اولیه پس از جنگ شکل گرفت. "در سال‌های بعد از جنگ خانواده‌های شهدا و رزمندگانی که از جنگ باز مانده بودند، برای تجدید خاطره و زیارت مقتل شهدا به این مناطق سفر می‌کردند، ولی به این شکل که ارودیی در کار باشد نبود. گاهی یک مسجد یا دانشگاه تصمیم می‌گرفت سری به این مناطق بزند."

او تفحص شهدا و تشییع شهدا در شهرها را نقطه عطفی در حرکت راهیان نور برمی‌شمرد." پس از جدی شدن تفحص شهدا و تشییع شهدا در شهرها، یک اقبال گسترده و جدی در کشور برای حضور در مناطقی که شهدا از آنجا تفحص می‌شدند به وجود آمد. این سرآغازی بود بر حضور جمعیت‌های چند هزار نفری در مناطق عملیاتی که عمدتا در ایام تعطیلات نوروز و منتهی به این ایام شکل می‌گرفت. یگان‌های بسیج، سپاه و ارتش هم که در آن مناطق مستقر بودند، به صورت خودجوش و بدون سازماندهی قبلی،  هرکدام با برقرار کردن ایستگاه‌هایی به استقبال از این کاروان‌ها پرداختند."

حاج حسین یکتا اما دو اتفاق را موجب جهش در این اردوها و تبدیل شدن آنها به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور می‌داند." با حضور سردار باقرزاده در بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، ستاد راهیان در سال 81 به صورت رسمی تاسیس شد که مسئولیت سازماندهی و ترویج این حرکت عظیم را به عهده گرفت." و ناگفته پیداست که شکل گیری این ستاد در سال‌های پایانی دولت اصلاحات و در زمان هجمه اصلاح طلبان به ارزش‌های جهاد و شهادت، جهشی بود برای تجمیع نیروهای وفادار به این ارزش‌ها و تجدید روحیه آنها.

اما حاج حسین یکتا که به عنوان یک بسیجی ساده از روز اول تشکیل این ستاد مسئولیت راه اندازی آنرا بر عهده گرفت، یکی دیگر از جهش‌های مهم در همه گیر شدن این اردوها را ظهور احمدی نژاد در عرصه سیاسی ایران می‌داند:" بعد از آنکه دکتر احمدی‌نژا د شهردار تهران شدهمکاری‌های ویژه‌ای با این ستاد داشت.. سید مهدی هاشمی با کپسول اکسیژنش در مناطق راه می‌افتاد و به بچه ها کمک می‌کرد.  بعد از پیروزی دکتر احمدی‌نزاد هم ، دولت نهم و دهم شرایط بسیار مناسبی را برای توسعه این اردوها فراهم کردند که این در کنار تاثیرات فرهنگی پیروزی نگاه انقلابی در عرصه داخلی و بین المللی سبب یک جهش جدی دیگر در این اردوها شد."

زحمات شبانه روزی حسین یکتا که امروز دیگر برای اکثر جوانان اردوی جنوب رفته یک چهره آشناست، سبب شد تا اردوهای جنوب در قالبی متمرکز و هعاهنگ خدمات بگیرد و امروز دیگر به یک برنامه ثابت سالانه در برنامه‌های دانشگاه‌ها، مساجد و بعضا مدارس تبدیل شود. اردوهایی که بیش از اینکه سیاحت بیابان‌های خشک و بی آب و علف طلایه و هویزه و اطراف آبادان و فکه باشد، سیر وسلوکی است در اخلاق و منش شهیدان و غبطه از جاماندگی و شوق برای رسیدن.

حاج حسین یکتا که در این سال‌ها مانند همرزمانش در گمنامی و بی نام و نشان هدایت این حرکت بزرگ را برعهده داشته است را بی شک می‌توان یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های فرهنگی سال‌های اخیر در کشور برشمرد، چهره‌ای که دیروز با خداحافظی از دبیری ستاد راهیان نور سکان را به جوانترها داده تا خود در قرارگاه فرهنگی دیگری حرکت فرهنگی جدیدی را سامان دهد.