برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید


کد گالری

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ سخنان نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ، آن است که چون کسی به دیگری بگوید : «از خدا بترس»، آن شخص پاسخ دهد : «تو خودت را بپای» [و پندش را گوشنکند] . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
امام زمان ، پیامبر ، حاج طالبی ، حاج محمد طالبی ، حسین ، رحیم مشایی ، کرمانشاه ، مناظره رسایی و جوانفکر ، موشک ، اربعین ، رئیس جمهور ، رازدلتنگی غروب جمعه ، استان البرز ، استانداری البرز ، همت مضاعف ، هیئت رزمندگان اسلام شمال کرمانشاه ، هیئت رزمندگان اسلام کرمانشاه ، هیئت رزمندگان شمال کرمانشاه ، ویزا ، یزدان دستمزد ، کوفه ، لانچر ، مجله امتداد-اولین ماهنامه فرهنگ و پایداری- تعطیلی ماهنامه امتداد ، محسن عگسری ، محمد ، مدال فتح ، مراسم فاطمیه در کرمانشاه ، مرد ، مسجدالنبی طاقبستان ، مسجدالنبی طالقبستان ، مسجدانبی طاقبستان کرمانشاه ، معروف=سیمان سامان ، رزمندگان غرب کشور ، روز شماریک تروریست ، زلزله ، زیارت حضرت عباس ، سار ، سالی با شهدا ، سردار شهید اسمعلی فرهنگیان ، سردار طالبی ، سلام رهبرعزیزم-سیدعلی خامنه ای-سفرمقام معظم رهبری به کرمانشاه-شه ، سلامتی هر چی ، سوختن حمید خسروی ، سید احمد دارستانی ، سیم خاردار ، سینه چاک ، شب قدر-خدا-سوره زمر ، شهادت ، شهادت-شهید-شهوت شهادت-بسیجی-جنازه-سالنامه یادیاران-سید-پلاک-شهید ، شهدا ، شهدای ایران ، شهید علی محمد ، شهید فهمیده ، شهیدان گمنام ، شهیدای افغانی ، صمیم قلب ، طلب شهادت-پیامبرخدا-شهیدان-مکنزلت شهیدان-شهادت از دیگاه خداوند-ص ، عاشورا ، عبدالمالک ریگی ، عربیان ، عشق یعنی سوختن ، علی ، عملیات بیت المقدس-خرمشهر-آزادسازی خرمشهر- ، عملیات-خاطره-نجف زاده-کتاب قمقمه های خالی-جبهه ، عناصر تبلیغات ، عید نوروز ، غروب ، فاطمه ، فرمانده دفاع مقدس ، فرمانده قلبها ، فکه ، قافله سالارگردان حمزه-حاج محمد طالبی-ببرکوهستان-تیپ نبی اکرم(ص)- ، قلب-عشق-انسان -عشق میان دو انشان-قلب شکسته-تنهایی- عشق زیبا- قلب ، قمربنی هاشم-زیارت حضرت عباس-هیئت-صاحب هیئت- به کسی سپرده شده ایم ، کار زینبی ، کار مضاعف ، کارحسینی ، کربلا ، حضرت عباس ، حمید خسروی ، خاطرات شهدا ، خانه ویران ، خانواده شهیدان فهمیده ، خدا ، دستگیری ، دعا ، دلتنگ دوست ، دوکوهه ، دیدار با خانواده شهدا ، حاج محمدطالبی ، حال و هوای غریب ، حس غریب جمعه ها ، آدم ، آذرخش ، آغاز امامت وولایت مهدی ، آغوش خانواده ، آغوشی که زلزله را تکان داد ، تبلیغات سیاسی ، تبوک ، تنهاترین تن ها ، توهین به پیامبر ، تیپ نبی اکرم ، تیپ نبی اکرم(ص) ، جاح محمد طالبی ، جبهه های جنوب ، جمعه ، جنایت ، جندا... ، جنگ ، انتظار ، اولین موشک ایران ، ایام فاطمیه در کرمانشاه ، ایام فاطمیه کرمانشاه ، باختران ، ببرکوهستان ، بسلامتی رفیق ، بعد از شهدا چه کردیم ، بهشت-جهنم-خدا-روحانی-بهشت و جهنم.شکل ، پرتاب ، پرتاپ ، پروپاگاندا ، پیام سال نو رهبر ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :33
کل بازدید :220477
تعداد کل یاداشته ها : 64
103/2/11
9:8 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حمید خسروی[56]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

قسمت دوم/متن کامل مناظره رسایی و جوانفکر در برنامه"دیروز امروز فردا"

 

جوانفکر در پاسخ به این مواضع گفت: بعضی از گروه های سیاسی هستند که خواست و اراده ی خود را به مردم تعمیم دادند و به این اخلاق عادت کرده اند. بین خودشان اختلاف می افتد می گویند وحدت بهم ریختغ خیر آقا بین خودتان اختلاف است.بین مردم اختلافی نشده آنها دارند مسیر درستشان را طی می کنند.

مسئولین و سیاسیون نباید بی دلیل برای مردم ذهنیت بد و شبهه ایجاد کنند، بی دلیل افراد را تخریب کنند.

آقای مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور و جانشین ایشان در همایشی بوده که در این همایش صحبت هایی کرده است، عده ای بعضی قسمتهای این صحبت را برداشته اند و فضای متشنج ایجاد کرده اند؛ این اخلاق ایرانی و اسلامی نیست.عداه ای نشستند ببینند آقای مشایی چه حرفی میزند، از بین حرفها جملاتی در بیاورند و مهر کافر بودن و ملحد بودن را به پیشانی ایشان بزنند.اگر آقای مشایی حرفی زده است باید نقدش کنید نه اینکه بگویید، دیگر حرف نزنید.

رسایی:من فکر میکنم موضوع یک نفر نباید موضوع اصلی کشور ما بشود؛بالاخره آقای مشایی مواضعی را اتخاذ کرده که بعضی ها موافق و برخی مخالف، برخی منتقد و برخی مغرضند. این را بهانه می کنند که ویژگی های مثبت و خوب دولت را تحت تاثیر قرار دهند.مردم برای همین ویژگی ها پای صندوق ها آمدند. برداشت مردم این بود که این آدمی که کاندید شده الان در هجمه ی تمام عیار داخلی و خارجی بوده و اهداف امام را دنبال می کند؛ مردم می بینند که او علاوه بر اینکه مبانی دینی و انقلابی ما را محافظت می کند و یار خوبی برای رهبری است، مشکلات شان را نیز حل می کند.

در انتخابات سال گذشته تلویزیون اسرائیل اعلام کرد برخلاف دوره های قبلی که می گفتیم رای ندهید، الان رای بدهید ولی فقط به احمدی نژاد رای ندهید چون منافع اسرائیل را تهدید می کند.معلوم بود احمدی نژاد تشنه ی خون اسرائیل است ولی مواضعی درباره ی ملت اسرائیل گرفته شد که دشمنان را خوشحال کرد و اختلاف میان دوستان ایجاد نمود و محل نزاع و اختلاف شد.

جوانفکر:اگر مایل باشید می توانیم سخنرانی را برای قضاوت مردم بخوانیم جو را دیگران به ناحق به وجورد می آورندبه حرف ایشون اشکالی وارد نیست در خصوص حضور ایشون در برنامه نیز باید بگویم که مقرر نبوده که ایشون بیایند و این رسانه ها هستند که به شبهات دامن می زنند.

رسایی:بنده اعلام می کنم انتقاد از مشایی انتقاد از احمدی نژاد نیست و هیچ ربطی به 25 میلیون رای که به آقای احمدی نژاد دادند ندارد یعنی ممکن است خیلی از اینها به مواضع مشایی انتقاد داشته باشند اما همچنان سفت و محکم نسبت به رییس جمهور منتخب خود مواضع حمایتی را دارند. سوال این است که چرا بعضی ها این تلقی را ایجاد می کنند که اگر کسی از فردی که داخل نهاد دولتی است انتقاد کند یعنی به کل آن نهاد و ریاست آن انتقاد کرده است ؟

جوانفکر:این تلقی وجود ندارد امروز متاسفانه بعضی ها می آیند و حمله و توهین به رییس جمهور می کنند اما این بحثها درباره مشایی درست نیست اینها بیان می کنند که مثلا قبول داریم که رییس جمهور در خط مقدم مبارزه با نظام سرمایه داری است و از طرفی در سرمقاله های خود می نویسند که مشایی در خدمت نظام ابر سرمایه داری است سوال من این است که این چطور رییس جمهوری است که خود در خط مقدم مبارزه با نظام سرمایه داری است و آن هم رییس جمهوری مثل آقای احمدی نژاد با این همه ویژگی های مثبت و هوش و زیرکی و دقت و قدرت تحلیل بالا و در عین حال دشمن شناس.و آن وقت رییس دفترش را با این خصوصیات انتخاب می کند؟

این حرف غلطی است که بگوییم رییس جمهور آقای مشایی را نمی شناسد در حالی که بارها اعلام کرده است که این فرد مورد تایید من است و و من ایشان را می شناسم. شما به نقد حرفهای مشایی بپردازید چرا او را از حرف زدن منع می کنید در ایران همه آزادند که حرف خود را بزنند چرا خفقان ایجاد می کنید؟

رسایی:در همین موضع اخیر ایشون آقای احمدی نژاد آمد و تحلیل کرد و هیچ کس انتقادی نکرد و خورده نگرفت چون شفاف و روشن بود و مشایی خودش هم بعد از سخنرانی می آید و موضع گیری می کند که مکتب ایرانی همان مکتب حسینی است ونقدی نسبت به موضع دوم وجود ندارد و اساسا سوال این است که چرا دوپهلوصحبت می کنید که گروهی پهلوی دوم را برداشت کنند؟

جوانفکر:ایشون در مواضع خودشان در همان همایش هم اعلام کردند متن سخنرانی این است" من اصرار دارم که مکتب ایران برخی به من خورده می گیرند که چرا نمی گویی مکتب اسلام؟ از مکتب اسلام دریافت های متنوعی وجود دارد اما دریافت ناب از حقیقت ایمان و حقیقت توحید و حقیقت اسلام مکتب ایران است " منظور مشایی از مکتب ایران این است درحالی که برخی این قسمت حرف را حذف می کنند و آن وقت می گویند مشایی گفت مکتب ایرانی!

رسایی:مشایی می گوید که از مکتب اسلام برداشتهای متنوعی وجود دارد سوال من این است که آیا از مکتب ایران برداشت های متنوع وجود ندارد؟چطور است که منافقین و سران فتنه و ضد انقلاب همه به اسم مکتب ایران دست به این کارها می زنند برداشت همه این ها از مکتب ایران با اقای مشایی یکی است.زیرا برداشت متنوعی از مکتب ایران وجود ندارد! امام هم شبیه این حرف را زد و بعد گفتند "که مقصود اسلام ناب محمدی است نه اسلام ایرانی".و گفت "ما ایران را فدای اسلام می کنیم و ایران را برای اسلام می خواهیم."

جوانفکر:مردم ایران مکتب و فرهنگ ایرن بیشتری خدمات را به مکتب اسلام داشته اند به نظر من رسانه ها یک موجی ایجاد می کنند و خیلی ها هم خواسته و نا خواسته بر این موج سوار می شوند و بی هیچ مطالعه و بدون اینکه حرفها یا یشون را بشنوند به نقد ناعادلانه می پردازند و فقط در جواب منطق آقای مشایی می گویند که ساکت باش و حرف نزن.

مجری:ما رییس جمهور را فردی پر تلاش و کاری می دانیم و به خاطر نداریم که وقت خود را صرف توضیح حرف های دیگران کرده باشند حتی در برخی از موارد حاضر نیستند وقت خود را تلف کنند که شبهات را درباره دولت پاسخ دهند حالا کار به جایی رسیده که مجبورند در جلسات با خبرنگاران درباره حرفهای مشایی توضیحح دهند!این نشانه هزینه تراشی دولت برای خود نیست؟اصلا سوای محتوای این بحثها بعد از مطرح شدن این حرفها جنجالی در جامعه به وجود می آید که این خود مانع همت و کار مضاعف دولت می شود.

جوانفکر:چه هزینه ای؟ هزینه را دیگران تولید می کنند و و این طور نیست که دولت برای خود هزینه تراشی کرده باشد و اینها همه فضاسازی رسانه ایست که ذهنیت را برای بعضی ها به وجود می آورد و رییس جمهور هم می آیند و توضیحاتی می دهند و از مساله عبور می کنند و این طور نیست که در این مسائل بماند و بدانید دولت مچنان با تمام ظرفیت و توان در حال تلاش است و شما نیز شاهد این تلاشها و نتایج آن در جامعه هستید این بحثها بحثهای حاشیه ایست که دیگران تولید می کنند.

و دولت مشغول کار خودش هست و هر جا که ضرورت ببیند می آید و توضیحاتی می دهد مثلا درباره قانون هم همین طور است کدام دولت پای بند تر از این دولت به قانون بوده است و در مقاطع مختلف با نمایندگان مجلس جلسه داشته است؟در حالی که احمدی نژاد حتی با کمیسیون ها محلس نیز به طور جداگانه جلسه می گذارد و در سفر های استانی که هیچ لزومی به حضور نماینده ها نیست از نمایندگان دعوت می کند و به یشنهادهای آهنا عمل می کند.چنین تعامل نزدیکی بین مجلس و دولت بی سابقه بوده است.

.این همه قانون که رییس جمهور آنها را پیگیری کردند و به آنها عمل کردند و از بین همه این به دو قانون نقد دارند این از همان قانون هایی که رهبری هم فرمودندحواستان باشد که قانونی را وضع نکنید که اجرایش برای دولت سخت باشد خوب دولت بر اساس اصل 113 قانون اساسی مسئول پاسداری از قانون است ودومین مقام رسمی کشور و در قبال اجرای قانون اساسی مسئول است زمانی کهیکی از ارکان حکومتی آن را نقض می کند و وظیفه رییس جمهور است که تذکردهد و این بدیهی ترین انتظار مردم از رییس جمهور است.

اصل 57 قانوناساسی در مجلس نقض شد و شورای نگهبان نیز با این قانون مخالفت کرده است،آن وقت قانون ر به مجمع تشخیص مصلحت می فرستند برای تایید. 

اگر قرار باشد که مجلس بگوید که 2 میلیارد از فلان منبع به مترو بدید خوب یکجایبیاید و بودجه نویسی کند این خلاف قانون است و بودجه نویسی کار دولت است.حرف بندده این است که براساس کدام مصلحت این قانون به مجمع برده شد.

حرف دولت این است که 2 میلیارد بودجه ای که به مترو داده شد کجا خرج کرده است و هیچ نهادی نیست که پاسخگو باشد و گزارشی از کارها ارائه کند وآن وقت مجلس می گوید 2 میلیارد دیگه هم به بودجه مترو اضافه کنید.

رسایی:این دو مورد و امثال این از مواردی است که محل اختلاف است و اتفاقا آقای احمدی نژاد هم نامه ای به رهبر معظم نوشتند که هیاتی از طرف مجلس و دولت و شورای نگهبان تشکیل بشود برای حل این مساله.

بنده این را می پذیرم که دولت باید نقدهای خود را مطرح کند ولی حرف شما را نمی پذیرم.بالاخره قانون را کی مطرح می کند ؟ وظیفه قویه مجریه است؟رییس جمهور تذکر خود را بیان کرد و هیاتی هم تشکیل شد برای حل اختلاف. بنده هم قبول دارم که تصویب این قانون در مجمع شاید به دلایل دیگری باشد اما باید بپذیریم و فقط می توانیم اعتراض کنیم نه اینکه ادعا کنیم این قانون نیست و اجرایش نمی کنیم شما بعضا مواضعی را اتخاذ می کنید که رییس جمهور هم این را قبول ندارند.

مجری:شما کدام را قبول دارید چهره سیاسی جنجالی یا جنجال سازی برای یک چهره سیاسی؟

رسایی:هر دو بنده معتقدم که آقای مشایی یک فرد جنجال ساز است و هم جنجال سازیدر باره ایشون وجود دارد! یعنی ایشون............. را رعایت نمی کنند بنده بی تعارف میگویم برخی از دوستان اصرار دارند که حرفهای جدید بزنند و حرف های جدید حاشیه ساز هستند بعضی اوقات روی فردی حساسیت وجود دارد خوب باید رعایت کند و توجه داشته باشد که بیخود هزینه ایجاد نکند از طرفی هم جنجال سازی در باره یک چهره را داریم چون اصولا من منتقدین مشایی را در یک دسته نمی بینم یعنی صدای اعتراضی که از برخی از علما و چهره های دلسوز سیاسی بلند می شود قابل مقایسه با اعتراض رسانه های معلوم الحالی نیست که در جریان فتنه علم دار بودند مثلا سایتهایی که قبلا سابقه ملی گرایی داشتند این خبرها را پوشش می دهند و به آن دامن می زنند و طبیعی است که آنها همه حرف را نمی زنند و مطلوب خود را از صحبتها پخش می کنند و با گرایشات ناسیونالیستی و ملی گرایانه به موضوع نگاه می کنند و آقای مشایی مجبورند بیایند و دوباره توضیح دهند و شفاف سازی کنند.

اما همه انتقاد ما این است که چرا جوری صحبت می کنید که بعد مجبور به توضیح شوید؟حتی آقای احمدی نژاد هم پذیرفتند که ایشون با ادبیات دیگری صحبت می کنند در صورتی که ادبیات خود آقای احمدی نژاد کاملا شفاف است.

اما زمانی که حرفهای آقای مشایی را می شنویم این احساس به وجود می آید که غرضی وجود دارد.چه در بحث مدیریت انبیا وچه در بحث مکتب ایرانی، ملت اسرائیل!

به نظر بنده این هزینه تراشی ها ضرورتی ندارد و باعث سو استفاده بعضی ها می شود مثلا در بحث حجاب رسانه هایی که خود منشا ترویج بی حجابی هستند اینها می آیند و دولت را مورد انتقاد قرار می دهند که دولت اعتقادی به مبارزه علیه بد حجابی ندارد.

در جنگ صفین شمشیر امیرالمومنین به خیمه معاویه رسید که عمروعاص فتنه کرد و جنگ روانی به راه انداخت و در صورتی که همه می دانستند که حرف باطلی است اما در جامعه گرفت و برخی اصحاب حضرت تردید کردند و حضرت مجبور به عقب نشینی شدند.

شاید یک موجی در جامعه به وجود بیاید و خیلی ها گمراه شوند آیا بهتر است در مقابل موج بایستیم یا برای آنکه هزینه بیشتر نشود با این موج همراهی کنیم؟ 

 حرف علما این است که اگر ایشون می خواهند این موضوعات رو مطرح کنند، بروند دانشگاه یا در حوزه های علمیه بحث کنند و جواب بشنوند بالاخره جای این حرفها کجاست؟

مجری:دو تحلیل در باره صحبتهاب مشایی وجو دارد عده ای می گویند ایشان تعویل پذیر حرف می زنند و برخی از حرف از فتنه جدید می زنند.

رسایی:من نمی توانم قضاوت کنم وقصاص قبل از جنایت نمی کنم اما هر چیزی که به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند و باعث تضعیف دولت شود ما می توانیم به آن نگاه فتنه داشته باشیم شاید از طرف من صادر بشه و مان دقت نکنم باعث ایجاد موج فتنه در جامعه شوم و تمام تلاش رهبری هم این است که ذهن ها از این فضا دور شود و مدام بر وحدت تاکید می کنند.

بر این عقیده ایم که اگر رسانه های خارجی از فردی حمایت کنند آن فرد باید متوجه شود که اشتباه قدم برداشته است این حرف قرآن و امام است ما شاهدیم که برخی از رسانه ها اخیرا از مواضع مشایی به شدت دفاع کردند و به ترویج آن پرداختند هرچند که ایشون بعدا اصلاحش کردند مثل مورد اخیر ولی اثرات این حرفها باقی می ماند.

یکی از مسئولین سودان که آمده بود می گفت این حرفها باعث تضعیف موقعیت ایران در جهان شده است شما اگر بگویید مکتب امام برای مردم دنیا شناخته شده تر است تا مکتب ایرا اصولا قومیت درست کردن درست نیست.

بنده نمونه هایی از این حرفها را دارم که در رسانه های خارجی مطرح شده است چطور زمانی که رسانه ها از سران فتنه دفاع می کنند ما به آنها تذکر می دهیم که اعلام برائت کنند و به دامان انقلاب بر گردند هر چند که دیگر برگشتنی نیستند و سقوط کردند اما ما انتظار داریم که دوستان خودمان در مواضعشان دقت کنند و وضعی نگیرند که باعث خوشحالی و کف و سوت زدن دشمنان شوند.

جوانفکر: رسانه های خارجی هیچ گاه از مشایی حمایت نکردند و چیزهایی که آنها مطرح می کنند اصلا معیار نیست.اینها همش حواشی و مسائل داخلی است که آنها مطرح کردند.

رییس جمهور ایشان را یک فرد ولایی می دانند که بعد از انقلاب خدمات زیادی را به نظام کرده اند.انسان ممکن الخطاست بالاخره آقای مشایی یک حرفی زده و آنها یک تیکه هایی را برداشت می کنند و در جامعه فضاسازی می کنند مثلا رییس جمهور در روز خبرنگار در صدا و سیما سخنرانی کردند و یکی از مقامات عالی رتبه کشور از همین صحبتها برداشت سو کرده بودند بنده نظرم این است که اگر در جامعه موجی ایجاد شود باید منشا موج را در یابیم و قضاوت عادلانه داشته باشیم.

متاسفانه در جامعه ما شاهد تخریب و توهین به چهره های خدوم کشور هستیم بر اساس چه منطقی همه به تخریب رییس جمهور می پردازند ؟فردی که در با تمام توان در مقابل دشمن ایستاده است و دنبال احقاق حقوق ایران در جهان است ما باید به او کمک کنیم نه اینکه زیر پایش را خالی کنیم.

به چه حقی در صحن علنی مجلس با ادبیات نامناسب رییس جمهور را خطاب می کنند؟همین ها باعث ناهنجاری در جامعه می شود.ما می گوییم که چرا فلان دختر حجابش را رعایت نمی کند این مساله یک ناهنجاری اجتماعی است که دلایل زیادی دارد اما یکی از دلایلش همین تخریبها و رعایت نکردن اصول و ارزشهاست.اینها باعث می شود که فرد فکر کند که اینها هم با خودشان مشکل دارند و دائما همدیگر را

تخریب می کنند ما هم بیخیال شویم و بریم پی زندگی خودمان. این جنجالها باعث بی انگیزگی و سستی در جامعه می شود.

ما کشور آزادی هستیم و همه حق دارند که حرفای خود را بیان کنند. ما در کشور عالم زیاد داریم و هرکس نظر و عقیده خود را دارد برخی از علما نظرات آقای مشایی را مطالعه کردند و می گویند ایرادی ندارد ولی بعضی از آقایون هم به ان نقد دارند بنابراین نباید این را به جامعه متدینین نسبت داد.

رسایی: انتقاد از یک نفر انتقاد از دولت و خدمات آن نیست هرچند که برخی به دنبال فضاسازی هستند که با آن اقدامات دولت را زیر سوال ببرند اما مردم همچنان با دولت پیوند محکمی دارند البته ما نمی توانیم عدد گذاری کنیم که چقد راضی یا ناراضی‌اند ولی برآیند عمومی نشان می دهد که حمایت جدی از دولت در میان مردم وجود دارد اما نگران هم هستند.

ما در دولت اشکال می بینیم که طبیعی هم هست اما انحراف نمی بینیم و در صورت هر گونه انحراف مطمئننا در مقابل آن می ایستیم.در کل در دولت معایب و محاسنی وجود دارد ولی من حیث المجموع من امتیاز خوبی به دولت می دهم و همچنان نیز از خدمات آن دفاع میکنم اما انتقاداتی هم دارم که البته در راستای دفاعم است.

جوانفکر:این دولت از حیث محبوبیت در جهان بی سابقه بوده است حتی در دشمنان نیز ارزیابی کردند و آنها گفته اند که احمدی نژاد محبوب ترین رییس جمهور است.حال که این طور است چرا برخی این فرصت را از نظام می گیرند ؟ما باید این رفتار را در کشور نهادینه کنیم نه به تخریب آن بپردازیم.

رسایی:بنده در آخر یک انتقاد از رسانه دارم برنامه "دیروز،امروز، فردا"در یکسال اخیر خیلی تاثیرگذار بوده است پس چرا انقدر افت و خیز دارد ؟این برنامه اگر بخواهد در فضای جامعه تاثیرگذار باشد بایدبه طور منظم پخش شود حتی شده ماهی یکبار چطور استبرای فوتبال نود می سازند و برای سینما هم برنامه چالشی هفت را می سازند اما در حوزه سیاسی دائما کار شکنی می کنند.

اگر بخواهید تا موجی در جامعه ایجاد شد برنامه پخش شود خود باعث جنجال و دامن زند به موج می شود و همان بهتر که پخش نشود اما برای تاثی گذاری می بایست به طور منظم پخش شود و به تحلیل شفاف وقایع بپردازد باید به مردم اعتماد کرد اکر مردم حرفها را بدون واسطه و شفاف بشنوند راحتتر با شبهات و شایعه ها برخورد می کنند. پایان